O samej budowie tunelu pod torami w Wesołej wspomina się dość długo. Pierwsze wzmianki na ten temat zaczęły pojawiać się w roku 2007, wtedy wykonano opracowanie „Wstępne Studium Wykonalności“ dla tematu „Modernizacja i rozbudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego“. Potem przez kilka lat nic się nie działo w tym kierunku, gdy projekt PKP uzyskał 3 kwietnia 2012 ważną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach całej inwestycji. Jednak to znów na jakiś czas wydłużyło się w czasie do listopada 2014 roku, kiedy został podpisany list intencyjny pomiędzy PKP, PLK, PKP SA oraz miastem Warszawa o nawiązaniu współpracy zakresie wspólnego działania. Dało to wreszcie pełną gotowość do budowy tunelu w Wesołej. Inwestycja ta będzie rozłożona w czasie dlatego miasto, zobowiązuje się do wspólnego finansowania całego projektu po pół na pół w latach 2017-2018, co potwierdził sam wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz publicznie na portalu społecznościowym.
Otrzymaliśmy pismo od PLK PKP potwierdzające gotowość budowy tuneli w Rembertowie i Wesołej. Poleciłem przygotowanie projektu porozumienia jako wiążącego aktu prawnego w którym PKP i Miasto zobowiążą się do wspólnego finansowania po 50% tej inwestycji w latach 2017-2018.
Posted by Jacek Wojciechowicz on 10 luty 2016
Planuje się zbudować w ciągu 1. Praskiego Pułku tunel o długości około 100 metrów za 38,6 mln. Pozwoli to zmienić układ drogowy tak, aby dojazd do ulicy Głowackiego nie był już utrudniony. Po stronie północnej przewiduje się dokonać przebudowy ronda im. Kleibera, czyli dzisiejszego ronda na Okuniewskiej. Zamierza się przesunąć cały ten odcinek na północ wraz z budową dodatkowych dojazdów o długości około 470 m. Na razie są to tylko planowe założenia, a nie konkretne rozwiązania. Warto zwrócić uwagę na cenę tej inwestycji, a nie jest on mały, ponieważ koszt budowy takiego tunelu wraz z wykupem okolicznych działek daje nam kwotę 37 mln zł. Do realizacji są aż 3 przejazdy dlatego w miarę łatwo, można oszacować koszt takiej inwestycji. Na szczęście 19 listopada 201 roku została ona w pełni poparta, a co za tym idzie realizacja inwestycji, rozpocznie się jak najszybciej się da. Oprócz Wesołej tunel ma również powstać w Rembertowie.
Jeśli plany się powiodą oznacza to, że przejazd przez tę część Wesołej stanie się komfortowy a dzięki tunelowi będzie, można zwiększyć bez problemów ilość kursów pociągów. Jest na to duża szansa bowiem wreszcie przejazd nie trzeba będzie tak często zamykać a co za tym idzie, przełoży się to na lepszy dojazd z miejscowości.