Podczas niedzielnego briefingu Marcinkiewicz podkreślał rolę transportu szynowego - tramwajów, kolei oraz metra - dla miasta. “Komunikacja szynowa w każdym mieście jest komunikacją najsprawniejszą, która omija korki” - podkreślił.
Kandydat na prezydenta Warszawy zapowiedział m.in. rozbudowę linii tramwajowej. Wyjaśnił, że planowana jest budowa trasy do osiedla Tarchomin wraz z torowiskiem na trasie Mostu Północnego oraz budowa trasy tramwajowej w ciągu ul. Krasińskiego. W planach jest również trasa tramwajowa do Wilanowa, jako miejsca, które bardzo szybko się rozwija.
Marcinkiewicz dodał, że na lata 2009-2010 zaplanowano zmodernizowanie trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II. Rozbudowany ma zostać także tabor metra, a standardem obsługi mają być wyłącznie pociągi 6-wagonowe.
Gospodarz miasta zwrócił także uwagę na rolę Szybkiej Kolei Miejskiej. Poinformował, że w najbliższych dwóch latach planowany jest rozwój sieci kolei miejskiej, która w pierwszej kolejności pozwoli objąć odcinki Grodzisk Mazowiecki - Otwock oraz Okęcie - Warszawa Wschodnia. W dalszej kolejności pociągi docierałyby m.in. do Legionowa, Sulejówka, Czachówka i Wołomina.
W planach ratusza jest także linia kolejowa w ringu otaczającym centrum stolicy na trasie Warszawa Wschodnia - linia średnicowa (Powiśle, Śródmieście, Ochota) - Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska - Warszawa Wschodnia.
W informacji przekazanej dziennikarzom znalazła się ponadto zapowiedź nowego układu połączeń nocnych do rozwijających się dzielnic, takich jak Białołęka czy Wawer.
Marcinkiewicz dodał, że trwa budowa parkingów przy głównych węzłach komunikacyjnych tak, by kierowcy przesiadający się na komunikację miejską mięli gdzie zostawić samochód. Przypomniał także, że rozpoczęły się przygotowania do budowy centralnego odcinka II linii metra od ronda Daszyńskiego od dworca Warszawa Wileńska.
źródło: onet.pl